2013. november 19., kedd

Betelt a pohár

Tudom, tudom, hangember vagyok, és nem tettem semmit a tankönyvek ügyében a múlt héten, pedig megígértem. Amúgy igazából az van, hogy akartam még adni egy pár napot a nyomorult KELLO-nak, hátha küldik a könyveket. Nem tették. Én viszont most az előbb küldtem el nekik egy levelet, amiben nem rejtettem véka alá, hogy mi a bajom velük, és balhé lesz, ha nem jönnek a könyvek. Azért ezt az opciót választottam, mert a Fogyasztóvédelemnek leadni a kérvényt elég macerás (de tuti megteszem, ha nem küldik a cuccot), így talán a fejükhöz kapnak megszánnak, és postázzák a csomagomat.

Írtam bele egy-két jogokkal kapcsolatos dolgot, ami simán lehet, hogy nem úgy van, viszont hatásosnak tűnik és jól is hangzik (jogászok, bocs), és hátha elérek vele valamit. Amúgy igazán tisztelettudó, kedves hangú levelet írtam, pedig egy fröcsögős, ordibálós járt a fejemben, de hát a neveltetésem, ugye.

Íme a levél:

Tisztelt KELLO!
Többszöri ígérgetésük ellenére a mai napig nem érkezett meg az általam már augusztusban kifizetett tankönyvcsomag (2013. 07. 22-én adtam le a rendelést 4236-os rendelésszámon). Az alábbiakban két, hozzám érkező levelükből idézek.
Az első 2013. október 2-án érkezett, válaszul a rendelésem iránti érdeklődésre:

(...)A jövő  héten  postára adjuk a jelenleg készletünkön lévő megrendeléseit.
A fennmaradó cikkszámokat (Sajnos több, mint a fele hiányzik), melyeket még a Kiadók nem tudtak kiszállítani részünkre készlethiány miatt, azokat később fogjuk Önnek küldeni szállítási költség felszámítása nélkül.(...)


Ezt követően október 17-én kaptam egy levelet (gondolom, rajtam kívül még jó néhányan)  Arany László Tamás ügyvezető igazgatótól. Ebből is idézek: (...)A jövő hét folyamán igyekszünk minden kedves Vevőnknek maradéktalanul kiküldeni a megrendelt tankönyveket.(...)

A két levél kézhez vétele óta már több "jövő hét" is eltelt, de eddig egyetlen könyvet sem kaptam. Igazán sajnálom, de a türelmem elfogyott. Ezeket a könyveket én megvásároltam, tehát az én tulajdonomat képezik attól a perctől fogva, hogy a csekket befizettem a postán. Ennek ellenére nem jutottam a mai napig a tulajdonomhoz. Rendkívül felháborítónak tartom, hogy az iskolákba már az Önökhöz szeptemberben pótrendeléssel leadott könyvek is megérkeztek, noha engem türelemre intettek, mondván, a kiadók nem szállították le a könyveket (Csak az enyémeket? Az iskolák részére hogyhogy volt könyv?). Azt sem értem, hogy miért rendelhetőek folyamatosan a honlapról azok a könyvek, amelyeket nekem még nem postáztak úgy, hogy nem áll mellettük semmiféle megjegyzés arról, hogy "ideiglenes készlethiány" állna fent, vagy a szóban forgó tankönyv(ek) épp nyomtatás alatt volnának.

Arról én igazán nem tehetek, hogy Önök nem tudják a vásárlói igényeket kielégíteni, mert többen rendeltek a honlapról, mint ahogy arra számítottak. Higgyék el, én sem önszántamból tettem, hanem iskolai felkérésre, mint ahogyan több szülő is gyermekeim iskolájából. A gyerekek szeptember óta fénymásolatokból, osztálytársak könyveiből, facebookra feltöltött anyagokból tanulnak, holott vannak könyveik, csak nem nálunk. Sajnálatos módon az Önök kereskedelmi magatartása miatt az én saját tulajdonomhoz való jogom, illetve a gyerekeim tanuláshoz való joga sérül.

Önök megígérték nekem kétszer is, hogy a "jövő hét folyamán" küldik a megrendelt tankönyveket. Most én teszek egy ígéretet Önöknek: amennyiben a jövő hét végéig (2013. november 29., péntek) nem érkezik meg hiánytalanul a megrendelt tankönyvcsomag, jogorvoslatot kérek ebben az ügyben, valamint panaszt teszek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál Önök ellen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat címén.
Tisztelettel:
XY
vásárló


Roppant kíváncsian várom a fejleményeket... Majd beszámolok mindenről.

1 megjegyzés: